Huopatossut ovat pääpiirteissään erittäin helppohoitoiset, mutta muutaman asian muistamalla saat pidennettyä niiden käyttöikää. Näillä hoito-ohjeilla varmistat, että huopatossuistasi on sinulle iloa pitkäksi aikaa.
Miten huopatossut puhdistetaan?
Huopatossujen pintaan tarttuneen lian voit puhdistaa harjaamalla pintaa ihan tavallisella juuriharjalla. Jos tossuihin tulee tahroja, niitä voit poistaa pyyhkimällä tiskisienellä ja miedolla pesuaineella. Talviaikaan tossuille riittää yleensä hoidoksi tuuletus, ja kesäaikaan niitä voi tarvittaessa raikastaa ruokasoodalla: ripottele ruokasoodaa tossuille, anna sen vaikuttaa puolisen tuntia ja imuroi sitten pois.
Tai voit myös ostaa huopatossuille suunnitellun hoito- ja puhdistussetin täältä.
Voiko huopatossuja tai huopakenkiä pestä?
Huopatossuja ei koskaan pidä pestä pesukoneessa, eikä pesemiselle muutenkaan ole tarvetta. Tossuissa käytetty villa on materiaalina antibakteerinen, ja siksi bakteerit eivät elä siinä. Samasta syystä tossujen villamateriaali ei myöskään ala haista hielle.
Voiko ulkokäytön huopatossuja käyttää kostealla tai märällä säällä?
Huopatossut eivät mene pilalle kastumisesta, mutta ne on tärkeää kuivattaa käytön jälkeen. Jos tossuja käytetään toistuvasti märkinä, niiden villakuitu alkaa pikkuhiljaa venyä ja antaa periksi.
Huopatossuissamme käytettävä TR-kumipohja on malliltaan kuppimainen, joten pohjan reuna nousee riittävän ylös. Eli pohja siis suojelee tossua
kastumasta, näitä tossuja voi siis pitää myös märemmälläkin kelillä
Miten huopatossuja kuivatetaan?
Huopatossut kuivuvat hyvin tilassa, jossa on lattialämmitys – esimerkiksi pesuhuoneessa. Saunaan tai muuhun liian voimakkaaseen lämpöön tossuja ei kannata laittaa kuivumaan, sillä villa kutistuu korkeissa lämpötiloissa.
Kannattaako huopatossut käsitellä jollain?
Villa hylkii luontaisesti likaa, vettä ja hajuja. Villa myös huolehtii itse kosteudensäätelystään: jos jalka hikoaa, villa imee kosteuden, ja kun se saa levätä, se luovuttaa taas kosteuden pois. Huopatossuissa käytetty villa on siis itsessään jo melkoinen älymateriaali.
Ulkokäyttöön tarkoitetut huopatossut voi halutessa suojata nykyaikaisilla kosteuden suojasuihkeilla, niiltä kohdilta missä rasitus on kovinta. Yleensä ulkopohjan ja huovan yhdistymisalue on kovalla rasituksella käytössä, päkiän ja kantapään kohdilla.
Kuinka kauan huopatossut kestävät käyttöä?
Huopatossujen kesto riippuu käyttötiheyden lisäksi paljon myös käyttäjänsä askelluksesta ja käyttöympäristöstä, joten selkeää kestoaikaa on mahdoton antaa. Villa on kuitenkin luonnonmateriaali, joka elää ja sopeutuu monenlaisiin olosuhteisiin.
Huopatossut kumipohjalla on kehitetty mahdollisimman monikäyttöisiksi, jotta ne toimivat kaikissa olosuhteissa eikä niiden käyttöaika rajoitu vain talvipakkasiin. Esimerkiksi mahtava TR-kumipohja tuo tossuille lisää käyttömahdollisuuksia. Huopatossun kesto riippuu tietysti paljon siitä, kuinka suuren osan vuodesta tossu on käytössä. Käyttöiän pidentämiseksi tossuille on hyvä antaa säännöllisesti myös lepopäiviä, jotta ne saavat palautua rasituksesta.
Miten huopatossut kannattaa säilyttää?
Tossut on hyvä säilyttää ilmankosteudeltaan vakaassa tilassa. Jos ne ovat pidempään pois käytöstä, ne voi varmuuden vuoksi suojata muovipussilla. Huopikkaat on perinteisesti suojattu sanomalehteen käärimällä, jotta koiperhoset eivät pääse tuhoamaan villaa, mutta muovipussi ajaa hyvin saman asian.
Ulkokäytön huopatossujen TR-kumipohjan ominaisuudet
TR-kumi tarjoaa paremman pidon märällä ja liukkaalla jäällä verrattuna
moniin muihin materiaaleihin. Lisäksi pohjat tuovat tossuihin
kestävyyttä niin sisä- kuin ulkokäyttöön.
Tämä laadukas kumimateriaali on joustava ja säilyttää pitonsa hyvin eri
alustoilla – vaikka TR-kumi on liukkaammilla pinnoilla parempi kuin
monet muut materiaalit, on kuitenkin aina hyvä olla varovainen ulkona
liikkuessa ja tarvittaessa käyttää tossuihin sopivia liukuesteitä.
Muuta huomioitavaa
Huopatossut muotoutuvat käytössä ja lopullinen lesti leveyden osalta tulee käyttäjän omasta jalasta. Jos tossuihin siis jää pientä väljyyttä, niin se saattaa muokkautua ajan kuluessa pois. Jos sinulla on esimerkiksi matala jalkapöytä, voit muokata tossujen korkeutta villapohjallisilla. Pohjallinen tuo myös mukavaa pehmeyttä ja sen ansiosta tossu/kenkä kestää käyttöä pidempään.
Jäikö jokin huopatossujen tai -kenkien hoitoon liittyvä asia vielä mietityttämään?
Vastaamme mielellämme kysymyksiisi sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@alhonhuopatehdas.fi.
Toimitusehdot ovat voimassa 15.11.2024 alkaen
Joululahjaksi tilatuilla tuotteilla on pidennetty vaihto- ja palautusoikeus 17.1.2025 saakka.
Verkkokaupan tuotteita myy Huopatehdas Johanna Alho (2752457-6).
Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja
EU-alueelle.
Tuotteiden hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron.
Pidätämme oikeuden hintojen ja lähetyskulujen muutoksiin.
Yrityksille meillä on oma verkkokauppa, jonne voit rekisteröityä tästä.
Tuotteet tilataan pääsääntoisesti internetin välityksellä verkkokaupastamme www.alhonhuopatehdas.fi ostoskorin kautta.
Tilaukset
vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen summa,
toimituskulut sekä tilatut tuotteet.
Tilausvahvistuksen saaminen
edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
2-6 arkipäivää,
ellei tuotekohtaisesti ole ilmoitettu jotain muuta.
Kiireaikoina
(kuten joulu sekä isän- ja äitienpäivä) toimitusaikamme saattaa olla
pidempi. Ajankohtainen toimitusaikamme on aina päivitetty.
Huomioithan, että osa tuotteistamme valmistetaan
loppuun asti tilauksen mukaan.
Ilmoitathan mikäli toimituksella on kiire, niin pyrimme parhaamme mukaan vaikuttamaan tuotanon ja toimituksen nopeuteen.
Huomioithan, että jos tilauksellasi on ennakkomyynnissä olevia tuotteita sekä heti saatavilla olevia tuotteita, niin toimitamme koko tilauksen vasta, kun kaikki tuotteet ovat saatavilla.
Kun tilaat yli 100€ on kotimaan toimitus aina ilmainen!
POSTI
Postin noutopisteen ollessa täynnä, he voivat ohjata lähetyksen seuraavaan vapaaseen noutopisteeseen. Tällaisessa tilanteessa suosittelemme olemaan yhteydessä Postin asiakaspalveluun, valitettavasti yrityksemme ei voi ottaa tästä vastuuta.
MATKAHUOLTO
NOUTO TEHTAANMYYMÄLÄSTÄ, hinta 0€
TOIMITUKSET ULKOMAILLE
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Tutustu Paytrailin maksuehtoihin klikkaamalla tästä.
Tutustu Klarnan tarjoamiin maksutapoihin klikkamalla tästä ja maksuehtoihin klikkaamalla tästä.
Kun
valitset Klarnan tarjoaman maksutavan, on asiakas itse vastuussa
laskutuksesta aiheutuneista mahdollisista kuluista, esimerkiksi muistutusmaksusta.
Asiakas myös huolehtii itse, että lasku on tullut
varmasti Klarnalta sähköpostiin (kannattaa katsoa myös
roskapostikansio).
Klarnan maksutavat ovat asiakkaan ja Klarnan välinen
sopimus.
Jos teet tuotevaihdon tai palautuksen, muistathan ilmoittaa siitä Klarnalle, niin he voivat laittaa laskusi taukotilaan.
Voit ladata puhelimeesi Klarnan sovelluksen, ja näet kaikki ostoksiisi liittyvät asiat yhdessä paikassa.
Saatte tilausvahvistuksen
sähköpostiinne, joka sisältää painikkeen "lataa lasku". Painamalla painiketta pääsette lataamaan laskun pdf-muodossa.
Ennakkolasku
maksetaan ennen tuotteen toimitusta. Ennakkolaskun maksuaika on 7 päivää.
Jos ennakkolaskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, perumme
tilauksen.
Kiireellisissä toimituksissa voitte lähettää kuitin maksusta
sähköpostiimme.
Tuote voidaan vaihtaa toiseen kokoon tai malliin 30 vrk kuluessa toimituksesta ja se on asiakkaalle maksutonta.
Me kustannamme yhden tuotevaihdon asiakkaalle, mutta jos vaihtoja
tulee yhden tilauksen osalle useampia, joutuu asiakas itse maksamaan
seuraavat tuotevaihdot.
Ulkomailta tulevan palautuksen tai vaihdon kustannuksista asiakas vastaa itse.
Otathan ensin yhteyttä meihin, jotta tiedämme onko haluttua tuotetta varastossamme.
Voit ottaa meihin yhteyttä TÄSTÄ tai asiakaspalvelu@alhonhuopatehdas.fi.
Muista kertoa nimesi sekä tilausnumerosi.
Kun teet vaihdon, voit käyttää Postin
asiakaspalautuksen sopimustamme. Tällöin vaihdon tekeminen on
ilmaista. Muistathan säästää saamasi kuitin palautuksesta!
Vaihtaessa tuotteita, laitathan palautuksen mukaan vapaamuotoisen lomakkeen, jossa ilmoitat mihin haluat tuotteen vaihtaa. Tällä helpotat työtämme.
Jos lomake puuttuu tai on puutteellisesti täytetty, emme pääse tekemään tuotevaihtoa.
Jos teet tuotevaihdon tai palautuksen, muistathan ilmoittaa siitä myös maksunvälittäjälle, niin he voivat laittaa laskusi taukotilaan.
Vaihdettavan tuotteen on oltava myyntikuntoinen!
Tuotteen tulee
olla puhdas, käyttämätön ja täysin uuden veroinen.
Tuotelapun on oltava
tuotteessa kiinni.
Tarkastamme tuotteen kunnon ennen maksun
palautumista. Jos tuote ei ole palautusehtojen mukaisessa kunnossa, emme
voi hyvittää koko tuotteen hintaa, vaan siitä voi seurata
mahdollinen arvon aleneminen.
Huomioithan, että osassa tuotteissa ei ole vaihto- tai palautusoikeutta, jos tuotteeseen on valittu esimerkiksi oma painatus. Tämä on ilmoitettu tuotteen yhteydessä.
Jos haluat palauttaa tuotteen kokonaan, on se asiakkaalle omakustanteista.
Halutessanne
voitte pyytää meiltä Postin asiakaspalautuksen tunnuksen sähköpostilla
ja tehdä palautuksen tuota tunnusta käyttäen, jolloin palautuksesta ei
tarvitse maksaa kassalla suoraan.
Pidätämme asiakkaalle palautettavasta rahasummasta 7,90€, joka on meille todellinen kustannus palautuksesta.
Ulkomailta tulevan palautuksen tai vaihdon kustannuksista asiakas vastaa itse.
Jos asiakas vaihtaa
tuotteen ja tämän jälkeen palauttaa sen, tulee hänen itse vastata
palautuskustannuksista.
HUOM! Mikäli asiakas on valinnut toimituksen kotiovelle, palautamme tällöin vain normaalin toimituskulukustannuksen 7,90€. Muistathan säästää saamasi kuitin palautuksesta!
Palauttaessanne tuotteita, voitte tehdä käsin merkinnän
palautuksesta, mukana tulleeseen kuittiin. Halutessanne voitte myös
tulostaa sähköpostiinne tulleesta toimitusvahvistusviestistä erillisen
palautuslomakkeen. Myös tuo kuitti löytyy tuosta samaisesta
toimitusvahvistusviestistä.
Jos palautuksen mukana ei tule mitään merkintää vaihdosta/palautuksesta, emme pääse rekisteröimään palautusta. Laita kuitti tai palautuslomake mukaan pakettiin.
Palautettavan tuotteen on oltava myyntikuntoinen!
Tuotteen tulee
olla puhdas, käyttämätön ja täysin uuden veroinen.
Tuotelappu on hyvä pitää vielä sovitettaessa tuotteessa kiinni.
Tarkastamme tuotteen kunnon ennen maksun
palautumista. Jos tuote ei ole palautusehtojen mukaisessa kunnossa, emme
voi hyvittää koko tuotteen hintaa, vaan siitä voi seurata
mahdollinen arvon aleneminen.
Huomioithan, että osassa tuotteissa ei ole vaihto- tai palautusoikeutta, jos tuotteeseen on valittu esimerkiksi oma painatus. Tämä on ilmoitettu tuotteen yhteydessä.
NOUTAMATON PAKETTI
Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus.
Mikäli
asiakas jättää noutamatta tilaamansa tuotteet, peritään häneltä
lähetyksen palauduttua toimituksen sekä palautuksen todelliset
kustannukset. Asiakkaalle hyvitetään siten tilauksen arvo vähennettynä
toimitus- ja palautuskuluilla (15,80€).
Rekisteröimme palautuksen noin 5 arkipäivän aikana.
Hyvitämme
tilauksen koko summan valitsemasi maksutavan mukaisesti. Mikäli palautat
tilauksen kokonaisuudessaan, palautuvat sinulle myös alkuperäiset
toimituskulut.
Mikäli olet maksanut ostoksesi Paytrail maksutavalla: me ilmoitamme järjestelmämme kautta Paytrailille palautuksesta ja he palauttavat tilauksen maksun teille.
Mikäli olet maksanut ostoksesi Klarnan maksutavalla: me ilmoitamme järjestelmämme kautta Klarnalle palautuksesta ja he palauttavat tilauksen maksun teille tai lähettävät päivitetyn laskun.
Tilauksen voi perua, jos sitä ei ole otettu vielä käsittelyyn. Jos
tilaus on otettu käsittelyyn ja tuotteiden valmistu aloitettu, peruminen
ei enää ole mahdollista. Tämän jälkeen sovelletaan normaaleja palautusehtoja.
Tilauksen voi perua laittamalla meille sähköpostia asiakaspalvelu@alhonhuopatehdas.fi tai soittamalla 050 516 5475 (ma-pe 10-16). Ilmoitathan tilausnumeron sekä nimesi.
Huopatehdas J. Alho ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä vahingoista.
Jos toimituksesi on vahingoittunut, ilmoita siitä heti pakettia noudettaessa noutopaikan virkailijalle.
Jos tilauksestasi puuttuu tuotteita tai tuote on eri kuin olet tilannut, niin ilmoitathan siitä välittömästi meille TÄSTÄ
tai asiakaspalvelu@alhonhuopatehdas.fi. Jos tilauksessa on vääriä tai
viallisia tuotteita tai tuotteita puuttuu kokonaan, lähetämme korvaavat
tuotteet ilman lisäkuluja.
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan tulee tutustua ennen tilaamista kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.