Mikä huopatossumalli sopisi sinulle? - Huopatehtailijatar opastaa

Olen viime vuosina saanut myötäelää asiakkaidemme kanssa heidän haasteitaan, kun puhutaan jaloista ja lämpöisistä jalkineista. Niin sisä- kuin ulkokäyttöön. Huopatossuja löytyy meillä valikoimasta moneen lähtöön ja voi olla joskus vaikea löytää kaikista malleista juuri itselle se sopiva. Annan teille muutamia esimerkkejä ja tilanteita, joita kohtaamme asiakkaidemme kanssa useasti. Ja kerron mitä olen heille suositellut. Toivottavasti näistä vinkeistä olisi apua, kun mietit itsellesi tai läheisellesi sopivaa mallia huopatossuista.

- - - - - - - - - -

"Kärsin jalkojen ääreisverenkierron heikkenemisestä ja jalkani ovat äärimmäisen arat kosketukselle. Haluaisin puristamattomat ja erityisen lämpimät tossut ihan sisäkäyttöön."

Tähän suosittelemme pehmeitä kotitossuja, leveämmällä lestillä. Näiden tossujen materiaali on pehmeää 100% lampaanvillaa, keinokuituvahvistetulla pohjalla. Ne ovat erityisen lämpimät jalassa, kun tossut eivät purista ja veri kiertää vapaammin. Näiden tossujen lesti on leveämpi, jolloin ne eivät pääse painamaan ikävästi herkempiinkään jalkoihin.

Leveälestiset tossut löytyvät jo monessa värissä: grafiitinharmaa, vaaleanharmaa, pinkki ja punainen.


"Kaipaisin mökille sellaisia jalkineita jotka voisi vain potkaista jalkaan. Pohja ei saisi olla liukas, sillä mökin maasto on kallioinen ja kelistä riippuen hiukan vaikeakulkuinen."

Huopakengät ovat vastaus tähän tarpeeseen ja ne ovatkin maailman parhaat vapaa-ajan jalkineet!

Pohjan materiaali on ”oil resistant” materiaalia ja onkin ollut aika hienoa huomata, kuinka pitävät ne ovat märillä pinnoilla; asfaltti ja kallioinen piha, veneen kannet, märkä puu ja asfaltti jne.

Nämä huopatossut voit potkaista jalkaan kelillä kuin kelillä, satoi taikka paistoi. Pohjan korkeus on niin hyvä, että tossut eivät pääse kastumaan ja autolla ajaminenkin sujuu mukavasti kantapäät kuivana.


"Jaloissani on hetkittäin melko vahvaa turvotusta sairauteni aiheuttamana ja ne palelevat aina. Minulla ei tahdo mahtua mikään normaali kenkä jalkaan ja joskus on vaikea löytää kenkiä, joilla voisi käydä edes ulkona."

Grafiitinharmaisiin huopakenkiin voi valita erikseen leveämmän muotoilun. Tämä muotoilu tarkoittaa sitä, että tossut lestataan uudestaan, erityisellä lestillä. Tämä lesti kasvattaa tossujen suuaukkoa huomattavasti, jolloin jalka mahtuu paremmin tossun sisään. Lisäksi tossut ovat jonkun verran leveämmät myös päkiän kohdilta, kuin tavalliset huopakengät. Jos turvotus on erittäin runsasta, suosittelemme ottamaan 1-2 kokoa isomman koon kuin normaali kengän kokonne olisi. Näin huovalla on mahdollisuus hakea lisätilaa, kun se lähtee muotoutumaan jalkojesi mukaan.

Huopakengät soveltuvat täysin ulkokäyttöön, ne on helppo laittaa jalkaan ja niissä on äärettömän hyvä pohjan muotoilu.

Vaikka tossuihin tehdään erityinen muotoilu, on sillä kuitenkin täysi vaihto-/palautusoikeus, niin kuin kaikilla muillakin tuotteillamme.

"Olen katsonut teidän tossumallejanne ja haluaisinkin tietää paremmin, että mitä eroa on pistokasmallilla ja perinteisellä mallilla? Ja mistä tiedän, kumman mallin valitsen?"

Kaikissa sisäkäytön huopatossuissamme (pl. pehmeät kotitossut) on käytetty samaa lestiä, mutta tuolla mallileikkauksella voidaan saada jalkatuntuma aivan erilaiseksi niissä. Kumpikin malli on tehty ihan normaaleille jaloille, mutta tuo pieni tuntumaero antaa niihin erilaisia mahdollisuuksia kuitenkin.

Pistokasmallissa tossun kantapää leikataan matalaksi.

Pistokas on melko napakka tossu jalkaan. Niissä ei jää tuntumaan huopatossuille ominainen väljyys, mitä eritoten tuoreemmat tossujen käyttäjät saattavat vierastaa. Joskus jos asiakkaalla on hyvin matala jalkapöytä tai siro jalka, niin silloin pistokkaisiinkin on hyvä lisätä pehmeät villapohjalliset. Ne tekevät tossuista täyteläisemmän tuntuiset ja ihanan pehmeät.

Yleensä en suosittele pistokasmallia valittavaksi silloin, jos jaloissa on rintavuutta, pientä turvotusta tai jos jalkapöydässä on leveyttä.

Perinteisessä mallissa tossut jäävät kantapään takaa korkeaksi ja keskelle tossujen etuosaa leikataan halkio.

Perinteinen leikkaus taas tuo tossujen päällisosaan enemmän tilaa, jolloin ne tuntuvat väljemmiltä ja ne on jopa helpompi loksauttaa paikalleen jalkaan.

Perinteinen malli soveltuu silloin paremmin, jos tykkää käyttää villasukkaa tai jaloissa olisi toisinaan pientä turvotusta.



"Teen pitkää päivää töissä ja joudun käyttämään siellä turvakärkisiä työjalkineita, jotka eivät juuri hengitä. Talvisin kärsin atooppisen ihon ongelmista ja iho on huonona myös jaloissani. Olen käynyt joskus jalkahoitajalla ja hän suositteli silloin lampaanvillaa avuksi."

Meillä on laajennettu villapohjallisten valikoimaa ja nyt sieltä löytyy usealla eri lestillä ja vahvuudella olevia pohjallisia. Lampaanvilla on antibakteerinen materiaali, jolloin se ei edesauta bakteerien kasvamista kengissä ja pitää samalla myös jalat kuivana pitkän päivän aikana. Ihon kunto paranee, kun jalat eivät haudu kenkien kosteudessa koko päivää.

Malliksi työjalkineisiin suosittelemme villapohjallisia leveällä lestillä.


- - - - - - -

Tarvitsetko apua miettiessäsi tarpeisiisi sopivaa mallia? Lähetä meille TÄSTÄ viesti ja opastan teitä ammattitaitoisesti oikean mallin ja koon valintaan.

Tai voit soittaa palvelunumeroomme:
0600 04440 (1,78€/min + pvm/mpm) ma-pe 10-16


Terveisin

Huopatehtailijatar



Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitusehdot ovat voimassa 15.3.2024 alkaen.

YLEISTÄ:

Verkkokaupan tuotteita myy Huopatehdas Johanna Alho (2752457-6).
Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle.
Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Pidätämme oikeuden hintojen ja lähetyskulujen muutoksiin.

Yrityksille meillä on oma verkkokauppa, jonne voit rekisteröityä tästä.

TILAAMINEN:

Tuotteet tilataan pääsääntoisesti internetin välityksellä verkkokaupastamme www.alhonhuopatehdas.fi ostoskorin kautta.
Tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet.
Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

TOIMITUSAIKA KOTIMAAHAN:

3-8 arkipäivää,
ellei tuotekohtaisesti ole ilmoitettu jotain muuta.
Kiireaikoina (kuten joulu sekä isän- ja äitienpäivä) toimitusaikamme saattaa olla pidempi. Ajankohtainen toimitusaikamme on aina päivitetty.

Huomioithan, että osa tuotteistamme valmistetaan loppuun asti tilauksen mukaan.
Ilmoitathan mikäli toimituksella on kiire, niin pyrimme parhaamme mukaan vaikuttamaan tuotanon ja toimituksen nopeuteen.

TOIMITUSTAVAT:

Kun tilaat yli 100€ on kotimaan toimitus aina ilmainen!

POSTI

  • Postipaketti - Hae paketti automaattista tai postista, hinta 7,90€
    Posti toimittaa tilauksen ympäristövastuullisesti koko Suomeen ma-la klo 19 mennessä. Saat viestin, kun paketti on noudettavissa. Voit seurata paketin kulkua myös OmaPosti-sovelluksella.
  • Kotipaketti - Toimitus kotiovelle, hinta 11,90€
    Posti toimittaa tilauksen ympäristövastuullisesti, sovittuun aikaan.
    Voit seurata paketin kulkua myös OmaPosti-sovelluksella.

Postin noutopisteen ollessa täynnä, he voivat ohjata lähetyksen seuraavaan vapaaseen noutopisteeseen. Tällaisessa tilanteessa suosittelemme olemaan yhteydessä Postin asiakaspalveluun, valitettavasti yrityksemme ei voi ottaa tästä vastuuta.

MATKAHUOLTO

  • Lähellä-paketti - Nouto Matkahuollon pakettiautomaatista tai noutopisteestä, hinta 7,90€
    Toimitus valitsemaasi Matkahuollon pakettiautomaattiin tai noutopisteeseen pääsääntöisesti 1-2 työpäivänaikana, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa.

NOUTO TEHTAANMYYMÄLÄSTÄ, hinta 0€

  • Nouto suoraan Tehtaanmyymälästämme - tarkista tästä aukioloajat
    Saatte ilmoituksen sähköpostiinne, kun tilauksenne on noudettavissa. Tilauksenne odottaa Tehtaanmyymälän kassalla.

TOIMITUKSET ULKOMAILLE

  • Toimitamme seuraaviin maihin: Viro, Latvia ja Liettua, jolloin toimituskulut ovat 15,00€.
  • Toimitamme seuraaviin maihin: Saksa, Ruotsi, Tanska, Itävalta, Belgia, Tsekki, Alankomaat, Puola, Espanja, Unkari, Luxemburg, Slovenia, Slovakia, Portugali ja Bulgaria, jolloin toimituskulut ovat 25,00€.

MAKSUTAVAT:

  • Paytrail - Verkkopankki- ja korttimaksut sekä mobiilimaksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

Tutustu Paytrailin maksuehtoihin klikkaamalla tästä.

  • Klarna - Maksa heti, maksa myöhemmin tai pilko maksut

    Tutustu Klarnan tarjoamiin maksutapoihin klikkamalla tästä ja maksuehtoihin klikkaamalla tästä.

    Kun valitset Klarnan tarjoaman maksutavan, on asiakas itse vastuussa laskutuksesta aihetutuneista mahdollisista kuluista, esimerkiksi muistutusmaksusta.
    Asiakas myös huolehtii itse, että lasku on tullut varmasti Klarnalta sähköpostiin (kannattaa katsoa myös roskapostikansio).
    Klarnan maksutavat ovat asiakkaan ja Klarnan välinen sopimus.

    Jos teet tuotevaihdon tai palautuksen, muistathan ilmoittaa siitä Klarnalle, niin he voivat laittaa laskusi taukotilaan.
    Voit ladata puhelimeesi Klarnan sovelluksen, ja näet kaikki ostoksiisi liittyvät asiat yhdessä paikassa.

    • Ennakkolasku - maksu suoraan Huopatehdas J. Alhon tilille

    Saatte tilausvahvistuksen sähköpostiinne, joka sisältää painikkeen "lataa lasku". Painamalla painiketta pääsette lataamaan laskun pdf-muodossa.
    Ennakkolasku maksetaan ennen tuotteen toimitusta. Ennakkolaskun maksuaika on 7 päivää.
    Jos ennakkolaskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, perumme tilauksen.
    Kiireellisissä toimituksissa voitte lähettää kuitin maksusta sähköpostiimme.

      TUOTEVAIHTO:

      Tuote voidaan vaihtaa toiseen kokoon tai malliin 30 vrk kuluessa toimituksesta ja se on asiakkaalle maksutonta.

      Me kustannamme yhden tuotevaihdon asiakkaalle, mutta jos vaihtoja tulee yhden tilauksen osalle useampia, joutuu asiakas itse maksamaan seuraavat tuotevaihdot.
      Ulkomailta tulevan palautuksen tai vaihdon kustannuksista asiakas vastaa itse.

      Otathan ensin yhteyttä meihin, jotta tiedämme onko haluttua tuotetta varastossamme.
      Voit ottaa meihin yhteyttä TÄSTÄ tai asiakaspalvelu@alhonhuopatehdas.fi.
      Muista kertoa nimesi sekä tilausnumerosi.

      Kun teet vaihdon, voit käyttää Postin asiakaspalautus sopimustamme. Tällöin palautuksen tekeminen on ilmaista.
      Muistathan säästää saamasi kuitin palautuksesta!

      Vaihtaessa tuotteita, täytäthän vaihto- ja palautuslomakkeen huolellisesti, jolloin helpotat työtämme.
      Jos vaihtolomake puuttuu tai on puutteellisesti täytetty, emme pääse tekemään tuotevaihtoa.
      Laita vaihto- ja palautuslomake mukaan pakettiin ja liimaa paketin päälle mukana tullut palautustarran.

      Jos teet tuotevaihdon tai palautuksen, muistathan ilmoittaa siitä myös maksunvälittäjälle, niin he voivat laittaa laskusi taukotilaan.

      Vaihdettavan tuotteen on oltava myyntikuntoinen!
      Tuotteen tulee olla puhdas, käyttämätön ja täysin uuden veroinen.
      Tuotelapun on oltava tuotteessa kiinni.
      Tarkastamme tuotteen kunnon ennen maksun palautumista. Jos tuote ei ole palautusehtojen mukaisessa kunnossa, emme voi hyvittää koko tuotteen hintaa, vaan siitä voi seurata mahdollinen arvon aleneminen.

      Huomioithan, että osassa tuotteissa ei ole vaihto- tai palautusoikeutta, jos tuotteeseen on valittu esimerkiksi oma painatus. Tämä on ilmoitettu tuotteen yhteydessä.


      PALAUTUS:

      Jos haluat palauttaa tuotteen kokonaan, on se asiakkaalle omakustanteista.
      Halutessanne voitte pyytää meiltä Postin asiakaspalautuksen tunnuksen sähköpostilla ja tehdä palautuksen tuota tunnusta käyttäen, jolloin palautuksesta ei tarvitse maksaa kassalla suoraan.
      Pidätämme asiakkaalle palautettavasta rahasummasta 7,90€, joka on meille todellinen kustannus palautuksesta.
      Ulkomailta tulevan palautuksen tai vaihdon kustannuksista asiakas vastaa itse.

      Jos asiakas vaihtaa tuotteen ja tämän jälkeen palauttaa sen, tulee hänen itse vastata palautuskustannuksista.

      HUOM! Mikäli asiakas on valinnut toimituksen kotiovelle, palautamme tällöin vain normaalin toimituskulukustannuksen 7,90€.
      Muistathan säästää saamasi kuitin palautuksesta!

      Palauttaessanne tuotteita, voitte tehdä käsin merkinnän palautuksesta, mukana tulleeseen kuittiin. Halutessanne voitte myös tulostaa sähköpostiinne tulleesta toimitusvahvistusviestistä erillisen palautuslomakkeen. Myös tuo kuitti löytyy tuosta samaisesta toimitusvahvistusviestistä.
      Jos palautuksen mukana ei tule mitään merkintää vaihdosta/palautuksesta, emme pääse rekisteröimään palautusta.

      Laita kuitti tai palautuslomake mukaan pakettiin.

      Palautettavan tuotteen on oltava myyntikuntoinen!
      Tuotteen tulee olla puhdas, käyttämätön ja täysin uuden veroinen.
      Tuotelappu on hyvä pitää vielä sovitettaessa tuotteessa kiinni.

      Tarkastamme tuotteen kunnon ennen maksun palautumista. Jos tuote ei ole palautusehtojen mukaisessa kunnossa, emme voi hyvittää koko tuotteen hintaa, vaan siitä voi seurata mahdollinen arvon aleneminen.

      Huomioithan, että osassa tuotteissa ei ole vaihto- tai palautusoikeutta, jos tuotteeseen on valittu esimerkiksi oma painatus. Tämä on ilmoitettu tuotteen yhteydessä.

      NOUTAMATON PAKETTI

      Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus.
      Mikäli asiakas jättää noutamatta tilaamansa tuotteet, peritään häneltä lähetyksen palauduttua toimituksen sekä palautuksen todelliset kustannukset. Asiakkaalle hyvitetään siten tilauksen arvo vähennettynä toimitus- ja palautuskuluilla (15,80€).

      MAKSUN PALAUTUS:

      Rekisteröimme palautuksen noin 5 arkipäivän aikana.
      Hyvitämme tilauksen koko summan valitsemasi maksutavan mukaisesti. Mikäli palautat tilauksen kokonaisuudessaan, palautuvat sinulle myös alkuperäiset toimituskulut.

      Mikäli olet maksanut ostoksesi Paytrail maksutavalla: me ilmoitamme järjestelmämme kautta Paytrailille palautuksesta ja he palauttavat tilauksen maksun teille.

      Mikäli olet maksanut ostoksesi Klarnan maksutavalla: me ilmoitamme järjestelmämme kautta Klarnalle palautuksesta ja he palauttavat tilauksen maksun teille tai lähettävät päivitetyn laskun.

      YLIVOIMAINEN ESTE

      Huopatehdas J. Alho ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä vahingoista.

      ONGELMATILANTEET JA VIRHEELLINEN TOIMITUS

      Jos toimituksesi on vahingoittunut ilmoita siitä heti pakettia noudettaessa noutopaikan virkailijalle.
      Jos tilauksestasi puuttuu tuotteita tai tuote on eri kuin olet tilannut, niin ilmoitathan siitä välittömästi meille TÄSTÄ tai asiakaspalvelu@alhonhuopatehdas.fi. Jos tilauksessa on vääriä tai viallisia tuotteita tai tuotteita puuttuu kokonaan, lähetämme korvaavat tuotteet ilman lisäkuluja.

      Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan tulee tutustua ennen tilaamista kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.