Alhon Huopatehdas on aloittanut toimintansa vuonna 1927. Huopatehdas on ollut samalla suvulla koko ajan ja on aina taukoamatta tähän päivään asti toiminut huopatossujen valmistajana.
Alhon suvun huopatehtaan toiminta on alkanut jo 1920-luvun alussa Jämsän Alhojärvellä, pienessä saunaverstaassa. Vuonna 1927 Jalmari ja Saima Alho perustivat varsinaisen huopatehtaan Partalan kylälle, tarkemmin Mäntyniemeen. Ja siellä tehdas toimii tänäkin päivänä. Alun perin yrityksen nimenä toimi Saima Alho ja Kumppanit. Myöhemmin nimenä toimi myös J. Alhon Huopaliike, mutta Alhon Huopatehdas vakiintui sittemmin käyttöön.
Huopatehtaamme on Suomen vanhin yhtäjaksoisesti toiminnassa ollut huopatehdas, joka tekee päätuotteenaan lampaanvillasta valmistettuja huopatossuja. Huopatossuja sekä muita huopatuotteita on valmistettu tehtaassa koko sen 97-vuotisen historian ajan.
Alhon Huopatehtaan tiiliset tehdasrakennukset ovat ensimmäisiä varsinaiseen tehdaskäyttöön valmistettuja rakennuksia Partalan kylällä. Tehdasrakennukset ovat valmistuneet 40-luvulla ja edelleen tuotanto tapahtuu niissä. Vanha historia huokuu pihapiiristämme, jossa sijaitsee myös vanhat keltaiset varastorakennukset, yrittäjäperheen talo, vierastalo sekä vuonna 2009 valmistunut Tehtaanmyymälä.
Toukokuussa 2016 Johanna Alho eli jo neljäs polvi Alhon suvusta ryhtyi jatkamaan Huopatehtaan toimintaa, jolloin huopaosaaminen jatkuu myös tulevaisuudessa. Uusien tuulien puhaltaessa yritys sai uuden logon, joka huokuu nykypäivää sekä pitkää historiaa.
Yrityksemme ideologiaa voisi kuvata hyvin asiakaslähtöiseksi, haluamme tehdä asiakkaillemme tuotteita, jotka ovat monikäyttöisiä ja laadukkaita. Me teemme tuotteita suomalaista laatua arvostaville ihmisille, kunnioittaen vanhoja perinteitä, tuotuna tähän päivään!
Haluatko tietää enemmän historiastamme? Lue silloin tämä.
Tervetuloa tutustumaan tehdasmiljööseemme tänne Partalan kylälle ja
kerromme mielellämme tehtaastamme sekä tuotteistamme lisää.
Haluaisitko päästä tutustumaan Huopatehtaaseemme ja sen tuotantoon? Tutustu tästä lisää.
Järjestämme myös ryhmävierailuja, tutustu tästä lisää.
Kuvassa Alhon Huopatehtaan perustajat Saima ja Jalmari Alho
Toimitusehdot ovat voimassa 15.11.2024 alkaen.
Kaikki ti 17.12.2024 mennessä tulleet tilaukset kerkeävät jouluksi perille!
Joululahjaksi tilatuilla tuotteilla on pidennetty vaihto- ja palautusoikeus 17.1.2025 saakka.
Verkkokaupan tuotteita myy Huopatehdas Johanna Alho (2752457-6).
Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja
EU-alueelle.
Tuotteiden hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron.
Pidätämme oikeuden hintojen ja lähetyskulujen muutoksiin.
Yrityksille meillä on oma verkkokauppa, jonne voit rekisteröityä tästä.
Tuotteet tilataan pääsääntoisesti internetin välityksellä verkkokaupastamme www.alhonhuopatehdas.fi ostoskorin kautta.
Tilaukset
vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen summa,
toimituskulut sekä tilatut tuotteet.
Tilausvahvistuksen saaminen
edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
2-6 arkipäivää,
ellei tuotekohtaisesti ole ilmoitettu jotain muuta.
Kiireaikoina
(kuten joulu sekä isän- ja äitienpäivä) toimitusaikamme saattaa olla
pidempi. Ajankohtainen toimitusaikamme on aina päivitetty.
Huomioithan, että osa tuotteistamme valmistetaan
loppuun asti tilauksen mukaan.
Ilmoitathan mikäli toimituksella on kiire, niin pyrimme parhaamme mukaan vaikuttamaan tuotanon ja toimituksen nopeuteen.
Huomioithan, että jos tilauksellasi on ennakkomyynnissä olevia tuotteita sekä heti saatavilla olevia tuotteita, niin toimitamme koko tilauksen vasta, kun kaikki tuotteet ovat saatavilla.
Kun tilaat yli 100€ on kotimaan toimitus aina ilmainen!
POSTI
Postin noutopisteen ollessa täynnä, he voivat ohjata lähetyksen seuraavaan vapaaseen noutopisteeseen. Tällaisessa tilanteessa suosittelemme olemaan yhteydessä Postin asiakaspalveluun, valitettavasti yrityksemme ei voi ottaa tästä vastuuta.
MATKAHUOLTO
NOUTO TEHTAANMYYMÄLÄSTÄ, hinta 0€
TOIMITUKSET ULKOMAILLE
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Tutustu Paytrailin maksuehtoihin klikkaamalla tästä.
Tutustu Klarnan tarjoamiin maksutapoihin klikkamalla tästä ja maksuehtoihin klikkaamalla tästä.
Kun
valitset Klarnan tarjoaman maksutavan, on asiakas itse vastuussa
laskutuksesta aiheutuneista mahdollisista kuluista, esimerkiksi muistutusmaksusta.
Asiakas myös huolehtii itse, että lasku on tullut
varmasti Klarnalta sähköpostiin (kannattaa katsoa myös
roskapostikansio).
Klarnan maksutavat ovat asiakkaan ja Klarnan välinen
sopimus.
Jos teet tuotevaihdon tai palautuksen, muistathan ilmoittaa siitä Klarnalle, niin he voivat laittaa laskusi taukotilaan.
Voit ladata puhelimeesi Klarnan sovelluksen, ja näet kaikki ostoksiisi liittyvät asiat yhdessä paikassa.
Saatte tilausvahvistuksen
sähköpostiinne, joka sisältää painikkeen "lataa lasku". Painamalla painiketta pääsette lataamaan laskun pdf-muodossa.
Ennakkolasku
maksetaan ennen tuotteen toimitusta. Ennakkolaskun maksuaika on 7 päivää.
Jos ennakkolaskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, perumme
tilauksen.
Kiireellisissä toimituksissa voitte lähettää kuitin maksusta
sähköpostiimme.
Tuote voidaan vaihtaa toiseen kokoon tai malliin 30 vrk kuluessa toimituksesta ja se on asiakkaalle maksutonta.
Me kustannamme yhden tuotevaihdon asiakkaalle, mutta jos vaihtoja
tulee yhden tilauksen osalle useampia, joutuu asiakas itse maksamaan
seuraavat tuotevaihdot.
Ulkomailta tulevan palautuksen tai vaihdon kustannuksista asiakas vastaa itse.
Otathan ensin yhteyttä meihin, jotta tiedämme onko haluttua tuotetta varastossamme.
Voit ottaa meihin yhteyttä TÄSTÄ tai asiakaspalvelu@alhonhuopatehdas.fi.
Muista kertoa nimesi sekä tilausnumerosi.
Kun teet vaihdon, voit käyttää Postin
asiakaspalautuksen sopimustamme. Tällöin vaihdon tekeminen on
ilmaista. Muistathan säästää saamasi kuitin palautuksesta!
Vaihtaessa tuotteita, laitathan palautuksen mukaan vapaamuotoisen lomakkeen, jossa ilmoitat mihin haluat tuotteen vaihtaa. Tällä helpotat työtämme.
Jos lomake puuttuu tai on puutteellisesti täytetty, emme pääse tekemään tuotevaihtoa.
Jos teet tuotevaihdon tai palautuksen, muistathan ilmoittaa siitä myös maksunvälittäjälle, niin he voivat laittaa laskusi taukotilaan.
Vaihdettavan tuotteen on oltava myyntikuntoinen!
Tuotteen tulee
olla puhdas, käyttämätön ja täysin uuden veroinen.
Tuotelapun on oltava
tuotteessa kiinni.
Tarkastamme tuotteen kunnon ennen maksun
palautumista. Jos tuote ei ole palautusehtojen mukaisessa kunnossa, emme
voi hyvittää koko tuotteen hintaa, vaan siitä voi seurata
mahdollinen arvon aleneminen.
Huomioithan, että osassa tuotteissa ei ole vaihto- tai palautusoikeutta, jos tuotteeseen on valittu esimerkiksi oma painatus. Tämä on ilmoitettu tuotteen yhteydessä.
Jos haluat palauttaa tuotteen kokonaan, on se asiakkaalle omakustanteista.
Halutessanne
voitte pyytää meiltä Postin asiakaspalautuksen tunnuksen sähköpostilla
ja tehdä palautuksen tuota tunnusta käyttäen, jolloin palautuksesta ei
tarvitse maksaa kassalla suoraan.
Pidätämme asiakkaalle palautettavasta rahasummasta 7,90€, joka on meille todellinen kustannus palautuksesta.
Ulkomailta tulevan palautuksen tai vaihdon kustannuksista asiakas vastaa itse.
Jos asiakas vaihtaa
tuotteen ja tämän jälkeen palauttaa sen, tulee hänen itse vastata
palautuskustannuksista.
HUOM! Mikäli asiakas on valinnut toimituksen kotiovelle, palautamme tällöin vain normaalin toimituskulukustannuksen 7,90€. Muistathan säästää saamasi kuitin palautuksesta!
Palauttaessanne tuotteita, voitte tehdä käsin merkinnän
palautuksesta, mukana tulleeseen kuittiin. Halutessanne voitte myös
tulostaa sähköpostiinne tulleesta toimitusvahvistusviestistä erillisen
palautuslomakkeen. Myös tuo kuitti löytyy tuosta samaisesta
toimitusvahvistusviestistä.
Jos palautuksen mukana ei tule mitään merkintää vaihdosta/palautuksesta, emme pääse rekisteröimään palautusta. Laita kuitti tai palautuslomake mukaan pakettiin.
Palautettavan tuotteen on oltava myyntikuntoinen!
Tuotteen tulee
olla puhdas, käyttämätön ja täysin uuden veroinen.
Tuotelappu on hyvä pitää vielä sovitettaessa tuotteessa kiinni.
Tarkastamme tuotteen kunnon ennen maksun
palautumista. Jos tuote ei ole palautusehtojen mukaisessa kunnossa, emme
voi hyvittää koko tuotteen hintaa, vaan siitä voi seurata
mahdollinen arvon aleneminen.
Huomioithan, että osassa tuotteissa ei ole vaihto- tai palautusoikeutta, jos tuotteeseen on valittu esimerkiksi oma painatus. Tämä on ilmoitettu tuotteen yhteydessä.
NOUTAMATON PAKETTI
Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus.
Mikäli
asiakas jättää noutamatta tilaamansa tuotteet, peritään häneltä
lähetyksen palauduttua toimituksen sekä palautuksen todelliset
kustannukset. Asiakkaalle hyvitetään siten tilauksen arvo vähennettynä
toimitus- ja palautuskuluilla (15,80€).
Rekisteröimme palautuksen noin 5 arkipäivän aikana.
Hyvitämme
tilauksen koko summan valitsemasi maksutavan mukaisesti. Mikäli palautat
tilauksen kokonaisuudessaan, palautuvat sinulle myös alkuperäiset
toimituskulut.
Mikäli olet maksanut ostoksesi Paytrail maksutavalla: me ilmoitamme järjestelmämme kautta Paytrailille palautuksesta ja he palauttavat tilauksen maksun teille.
Mikäli olet maksanut ostoksesi Klarnan maksutavalla: me ilmoitamme järjestelmämme kautta Klarnalle palautuksesta ja he palauttavat tilauksen maksun teille tai lähettävät päivitetyn laskun.
Tilauksen voi perua, jos sitä ei ole otettu vielä käsittelyyn. Jos
tilaus on otettu käsittelyyn ja tuotteiden valmistu aloitettu, peruminen
ei enää ole mahdollista. Tämän jälkeen sovelletaan normaaleja palautusehtoja.
Tilauksen voi perua laittamalla meille sähköpostia asiakaspalvelu@alhonhuopatehdas.fi tai soittamalla 050 516 5475 (ma-pe 10-16). Ilmoitathan tilausnumeron sekä nimesi.
Huopatehdas J. Alho ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä vahingoista.
Jos toimituksesi on vahingoittunut, ilmoita siitä heti pakettia noudettaessa noutopaikan virkailijalle.
Jos tilauksestasi puuttuu tuotteita tai tuote on eri kuin olet tilannut, niin ilmoitathan siitä välittömästi meille TÄSTÄ
tai asiakaspalvelu@alhonhuopatehdas.fi. Jos tilauksessa on vääriä tai
viallisia tuotteita tai tuotteita puuttuu kokonaan, lähetämme korvaavat
tuotteet ilman lisäkuluja.
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan tulee tutustua ennen tilaamista kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.